torsdag, februari 21, 2013

Vårdcentralen i Mariefred!

Tycker jag är hur bra som helst! Detta gäller både tandvården och läkarmottagningen. Vi har ju tidigare bl a kritiserat VC Gnesta för viss passivitet men nu har vi bytt både hustrun och jag till Mariefred och det fungerar helt utmärkt.

Tandvården, som ofta får kritik i tidningar, är hur bra som helst. Mina två kvinnliga tandläkare och hygienist gör ett utmärkt jobb med en 68-årings tänder. Det är synnerligen uppskattat.

Hustrun som går på sjukgymnastiken gör stora framsteg med deras hjälp. På Marifreds vårdcentral kan man även få sig en kaffe och räkmacka till livs. Inte dåligt alls tack vare Röda Korset.

Detta var dagens positiva meddelande. I morgon skall vi bese Gnesta Revyn, som har ett positivt nummer enbart tillägnad undertecknad "Nattbloggaren från Svinsjön" heter avsnittet, som är en metafor av höstens händelser och som baserar sig på melodifestivalinslaget; "Jag reser mig igen" med Thorsten Flinck. Ser vi fram emot!