SJ och SL får rejält på skallen för försenad trafik. Och visst har SJ problem med avisning av t ex X2000 tåg. Men i stort är det Banverket, som inte hinner hålla spåren rena. Man har inte folk till att sköta växlarna i spåren.
Detta innebär t ex för Gnesta att pendeltrafiken ställs in med jämna mellanrum. Dvs man vill inte skicka en person att skotta växlar i Gnesta utan man ställer till det för 800 pendlare istället.
Lika illa är det med Stockholm-Göteborg där vartannat tåg är inställt. Inte för att det saknas tåg utanför att det saknas spår att mötas på.
Äras den som äras bör dvs Banverket!
En ganska pessimistisk blogg i livets mittfält. Vi värnar om små minoriteters existens, som judar o romer samt kvinnlig jämställdhet och rättvisa för pensionärer i skattesystem, vård och omsorg. Vi företräder en liberal syn på energi- och klimathot baserad på teknik och forskning. Vi är numera pensionerad med ett långt arbetsliv bl a inom försvaret. Vi intresserar oss för språk och det latin vi aldrig lärde oss. Dum inter homines sumus, colamus humanitatem!
Inga kommentarer :
Skicka en kommentar